MEDEDELINGEN

Laatste nieuw

Regio-Oost Competitie
De competitie van seizoen 2019-2020 start in de week 39 (23-09/04-10).  Detailinformatie en wedstrijdgegevens volgen zodra deze beschikbaar zijn, maar je kunt nu alvast het einde van je vakantie in de Caribians vaststellen en regelen.

Zomercompetitie
Deze wordt dit seizoen voor de eerste keer gehouden. Er wordt gespeeld in triples regioverband op de buitenbaan in Enschede.
De deelnemende verenigingen zijn: Almelo, Apeldoorn, Haaksbergen, Hengelo, Oldenzaal, Wierden en Enschede(EBV-6 teams)
Er wordt gespeeld op de donderdagen 2 en 23 mei; 6 en 20 juni; 4 en 25 juli én 8 en 22 augustus. De wedstrijden beginnen    'smorgens om 10.30 uur en 's middags om 13.00 uur. Voor de deelnemerslijst en het wedstrijdschema zie hier onder.
Op bovengenoemde donderdagen kan er (ook 's avonds) NIET op de buitenbaan gespeeld worden. Overdag zijn toeschouwers natuurlijk meer dan van harte welkom om de verrichtingen van onze ploeggenoten te volgen. De koffie staat altijd klaar.
Zomertijden training:
Vanaf de eerste woensdag in mei (01/05/2019) trainen we weer uitsluitend op de buitenbaan, in twee sessies van 9.30-12.00u met een koffiepauze rond 10.30u.
Ook kan er dan vrij buiten gespeeld worden op de donderdagavond (19.00-21.00u) en de maandagmiddag (13.30-16.00u).
De maandag en woensdag wordt er gespeeld op de 'korte' baan, de donderdag wordt bespeeld op de 'lange' 40-meter baan.!

Kampioenen
De laatste wedstrijden van de competitie 2018-2019 waren in enkele klassen tot op de laatste dag (vrijdag 29/03) nog een nek-aan-nek-race. In de 2e klasse triples werd het team Enschede-4 (Hein-Tonny-Mini) kampioen. Dus promotie naar de 1e klasse.
Alle eindstanden en de foto's van deze kampioenen zijn te vinden op standen

Algemene Ledenvergadering 2019
(Oftewel Jaarvergadering) Deze werd gehouden op donderdag 7 maart in het sportcafé van de "Pathmoshal".
Na het succesvolle jubileumjaar van het 25-jarig bestaan en de opening van onze buitenbaan, zijn we het afgelopen jaar 2018 in rustiger vaarwater gekomen.  We hebben in de regio aan diverse toernooien meegespeeld, namen deel aan meerdere NK's, waarvan 3 toernooien door de NIOBB aan EBV werden aangegeven om zelf te organiseren, en ook ons eigen zomer- en herfst- toernooi was geslaagd. Aan de regiocompetitie 2018/2019 nemen 13 teams deel.

Door de activiteitencommissie werden weer mooie en goed bezochte activiteiten geregeld. Helaas heeft deze commissie haar werkzaamheden moeten beëindigen. Het bestuur beraad zich nog over een oplossing voor dit gemis.

Het door de kascontrole goedgekeurde financiële verslag over 2018 én de begroting over 2019 laten zien dat onze vereniging er gezond voor staat. Met deze wetenschap kunnen we (aldus onze boekhouder) een zonnige nieuwe periode tegemoet gaan.
Het ledental per 01-01-2019 is: 68 (waarvan 58 actief spelend)

Ook wordt Freddy Gerritse als jubilaris voor 12,5 jaar trouw lidmaatschap in de bloemetjes gezet.

NIOBB Besluiten organisatie NK’s vanaf 2019
Naar aanleiding van vragen en signalen heeft het bestuur in haar vergadering van 29 oktober 2018 een aantal ingrijpende besluiten genomen betreffende de organisatie van de NK’s. De volledige tekst hierover kunt u hier  NIOBB   lezen.
Aanmelden voor NK toernooien (belangrijkHet bestuur van de NIOBB heeft eerder al besloten om de aanmeldingen en betalingen voor de NK's digitaal (online) door de teams/speler zelf te laten verlopen. Je bent daarbij dus zelf verantwoordelijk voor de aanmelding van een team. Lees de definitieve procedure daarvoor na op aanmeldprocedure-NK
Mocht er daarna nog iets onduidelijk zijn, of heb je vooraleerst hulp nodig, raadpleeg dan Dick Drosten.

Jubileum 25-jarig bestaan.                                                                                                    Foto: Wim Hendriks 11-04'18
Afbeelding invoegen 25-jarig jubileumfeest
Dit werd uitbundig gevierd op vrijdagmiddag/avond 8 september in het clubgebouw van l'Equipe. De feestcommissie heeft er veel werk ingestoken om er een spetterend festijn van te maken en daar zijn ze -ondanks het niet meewerkende weer voor de buitenactiviteiten- uitstekend in geslaagd. Lees hiervoor het verslag en bekijk de foto's in het fotoalbum

Officiële opening Outdoor Bowlsbaan

Op woensdag 31 mei 2017 plaatste wethouder Jürgen van Houdt samen met ons oudste lid Emmy de Jong (93 jr.) om 15.30 uur de eerste bowl op de outdoor green van E.B.V. Enschede.
Deze openingshandeling door de wethouder van o.a. Sportzaken van de gemeente Enschede betekende tevens de start van de tweede buitenbaan in Nederland.
De locatie ligt aan de  Geessinkweg 148a (l-Équipe) achter de velden
van de Enschedese Hockey Vereniging.
Alle leden en de door het bestuur genodigden waren bij de feestelijkheden aanwezig, waarbij tevens ook werd stilgestaan bij het 25-jarig jubileum van de vereniging (25 mei 2017), onder het motto "Een droom is uitgekomen...".
Via de NIOBB nieuwsbrief 58 werd hieraan ook landelijke aandacht geschonken. Het geheel is vastgelegd op fotobeelden van Wim Hendriks en Tonny Hemmelder. Te bekijken op het fotoalbum

Buitenbaan beschikbaar
Voor niet-leden en verenigingen is de buitenbaan beschikbaar onder voorwaarden.
Een Informatie-brief hierover is verzonden aan alle bowlsverenigingen uit de Regio-Oost.

Aanleg van de buitenbaan in beeld: fotoalbum foto's Ria, Eldert, Tonny, Wim.

Afbeelding invoegen  Afbeelding invoegen

09 maart 2017

1e Spade in de grond voor de Enschedese buitenbaan (outside green).
Verricht door wethouder Jurgen van Houdt, met ons oudste lid Emmy de Jong (93 jr.)
Volgens planning zal de baan eind mei gereed zijn, zodat het primeur-toernooi op de nieuwe Enschedese green (NK triples outdoor) op 17 en 18 juni gespeeld kan worden, gevolgd door de NK fours outdoor op 23 en 24 juli. Uniek voor Oost-Nederland.!
Bekijk de foto's in het fotoalbum

NIOBB-Actueel
Jij leest toch ook trouw elke nieuwe uitgave van de NIOBB nieuwsbrief? Kijk dan nu weer op Nieuwsbrief nr 56 met nadere informatie over de buitenbanen in Enschede en 'Bowls bij omroep Max'.
Bekijk vooral ook eens de vernieuwde website van de NIOBB op www.bowlsnederland.nl

Deelname aan NK's
Vanaf het najaarsseizoen 2015 zijn we gestart met het spelen van kwalificatietoernooien in de 3 regio's voor deelname aan de NK's. Deze toernooien worden afgewerkt in kwalificatieronden en finaleronden. Deelname aan de kwalificatieronden  geeft geen verplichting tot meespelen aan de finaleronden. De finalisten uit de finaleronden verplichten zich wel tot deelname aan de NK.
Als eerste startte in deze nieuwe opzet de NK singles 2015 in de regio West met het kwalificatietoernooi dat gehouden werd op zaterdag 19 september. Hierna volgde de regio Zuid op 20 september en als laatste op 26 september de regio Oost in Enschede.
Eenzelfde afloop gold voor de NK fours 2015, met het kwalificatietoernooi regio Oost op 14 november.

Spelregelwijzigingen
Voor de regio Oost zijn met ingang van het seizoen 2015/2016 de "spelregels en bepalingen" aangepast. Onder meer zijn de invalregels verruimd. Deze bepalingen zijn naast het officiële NIOBB-reglement strikt geldig voor de Regiocompetitie.                   Het herziene document kunt u lezen op Bepalingen Regio Oost 2015-2016 of downloaden onder downloads.

Terugblik op het EBV zomer (outdoor) triples toernooi, de NK singles, of een ander recent toernooi? Kijk op Toernooien

WAARSCHUWING

VOOR AUTOMOBILISTEN
Er geldt al enige tijd bij de Pathmoshal een parkeerverbod vanaf de Westerval.
Er mag alleen nog maar op de parkeerplaatsen in de parkeervakken worden geparkeerd.!
'Handhaving' en 'Stadsdeel West' zien hierop toe. Er wordt niet meer gewaarschuwd, maar direct beboet.
De boete voor foutief parkeren is € 105,00
Parkeerders met een invalidenkaart én blauwe schijf
 hebben een ontheffing voor max. 3 uur.