25 jarig jubileum verslag

25 Jaar Enschedese Bowls Vereniging.

Vrijdag 8 september kwamen we aan bij het clubgebouw van 'l Equipe en hoorden we uit de verte al muziek! Het was een draaiorgel met gezellige muziek waar je gelijk al vrolijk van werd.
Binnen was alles mooi versierd en werden we welkom geheten door de feestcommissie, bestaande uit Janny Jansen, Mieke Lippinkhof, Hans Beernink en Nico van Vliet.Bij de koffie was echt "Bowls Gebak”.
Nadat we allemaal van een drankje waren voorzien, werd het bestuur gehuldigd en kreeg een rozet opgespeld met 25 jaar EBV. Samen werd een toost uitgebracht op de Enschedese Bowls Vereniging.
Ondertussen werden er allerlei grote bakken buiten neergezet, naar, wat later bleek, allemaal kooien met roofvogels. Er werd een roofvogelshow voor ons opgevoerd. Het was echt heel jammer dat het weer zo slecht was die dag, zodat er maar een klein aantal mensen naar buiten ging (onder de paraplu) en de rest van achter de ramen of op het overdekte terras kwamen kijken naar de show. De vogels hadden ook last van de regen en vonden het niet fijn om te vliegen, soms duurde het wel even voordat ze terug kwamen vanuit de bomen op het veld. Misschien kwam het ook wel door de paraplu's. Het was erg leuke en interessante show. Intussen had ook de muziek zich geïnstalleerd op  het podium en werd er gezellige muziek gemaakt en kon er worden gedanst. De band bestond uit Frans Calsijn met z'n maten. En we weten al, als Frans komt zingen en spelen is het altijd gezellig. Tussendoor werd Bingo gespeeld. Mieke las een verhaal voor over de geschiedenis van de EBV waarin veel getallen voorkwamen. Deze moesten op de kaart worden aangekruist.Zo werd het 3 x bingo!
Frans had voor ons een feestlied gemaakt en het refrein moest worden geoefend."Gooi eens een goeie gooi, met de Bowl Gooi eens een goeie gooi, met de Bowl. Het spel houd je lenig... ook fier, vrij en frank het ketsen der Bowls ...is een heerlijke klank, Gooi eens een goeie gooi, met de Bowl”. Daarna zong Frans het hele lied en wij allemaal het refrein. Leuk!Om 18.00 uur was het tijd voor het buffet met een Ofyr BBQ.  Buiten in de tent waren de salades heel mooi opgesteld. Net buiten onder een parasol werd het vlees klaargemaakt. Het was heerlijk!Daarna nog een toetjes buffet, echt lekker!
Bij het begin van de feestavond werden de 25 jarige jubilarissen van onze vereniging gehuldigd. Het waren, Tiemen en Minie Bisschop, Emmy de Jong, Wim Palland en Wicher Meester. Ze werden allemaal persoonlijk door Mieke in het zonnetje gezet en kregen een aandenken en een bos bloemen.Tussen de muziek en dansen door was er een grote verrassing, K3 kwam optreden voor ons. Het was geweldig, wat kunnen die meiden zingen.......Echt leuk! Ook was er nog een jubileum loterij tussendoor.
25 flessen wijn werden verloot. Aan het eind van de avond zocht "Boer Olke nog een vrouw”. De kandidaat vrouwen waren heel verschillend en het was voor boer Olke dan ook moeilijk de goeie te kiezen. Werd het de dame met de mooie bloemen hoed of de gesluierde dame of de dame die goed was in het poetsen en strijken. Tja, wie kies je dan? Na nog een dans en wat muziek kwam er een eind aan dit feest. We willen de feestcommissie Nico, Mieke, Janny en Hans, heel erg bedanken voor alles wat ze hebben gedaan om ons allemaal zo'n gezellige dag te geven. Ook de leden die hebben opgetreden en de muziek, top! Het was een geweldig feest!

Hein en Mini Bosscha.