Verslag Jeu de Boules 2018

Donderdag 5 juli 2018 jeu de boules wedstrijd voor de leden van de Bowlsvereniging. Deze gezellige middag en als klap op de vuurpijl een heerlijk Italiaans buffet klaar gemaakt door Mamma Mia, één van onze sponsoren, hebben wij weer te danken aan onze actieve activiteitencommissie, bestaande uit Janny en Nico. Deze middag begon om 14.30 uur zo’n 35 leden hadden zich hiervoor opgegeven. We hebben wel ruim 70 leden maar die zijn waarschijnlijk op vakantie, of houden niet van Italiaans eten of vinden de bal van de jeu de boules te klein. Daar hebben ze wel een punt, want een bowlsbal weegt ongeveer 1.5 kg en een bal voor jeu de boules 650 gr.
Nico heette ons allen hartelijke welkom en vertelde dat er vier prijzen waren, 1 voor de dames, 1 voor de heren, en een poedelprijs voor deze beide categorieën. Onze Jan, de man met meerdere petten op, want hij is barkeeper, wedstrijdleider en umpire, voelde zich zeer vereerd, dat hij de spelregels voor dit mooie sociale spel mocht uitleggen, alhoewel tijdens het spel bleek dat sommigen toch weer hun eigen regels hadden, wat ook duidelijk hoorbaar was. We hebben 2 rondes gespeeld, tijdens de pauze konden we heerlijk onze drankjes nuttigen op het zonnige terras. Gelukkig stonden er parasols, die wel nodig zijn in deze fantastische zomer.
De computer kan gelukkig de prijswinners uitrekenen, anders waren we vast heel laat in bed gekomen.
De prijswinnaars zijn: Eldert en Jo. Dat kan ook niet anders want zij spelen jeu de boules of hebben heel lang dit spel gespeeld. Zij kregen een fles met spirituoso. De poedelprijs was voor Liesbeth en Catharinus. Ik snap deze uitslag wel, want zij zijn echte bowlsspelers en kunnen niet met zo’n klein balletje over weg maar ze hebben er een mooi windmolentje met Italiaanse wijn aan over gehouden. Jan met zijn Crew heel hartelijk bedankt voor de organisatie en bediening en Nico en Janny voor deze gezellige activiteit, wat toch uit jullie brein is ontstaan. Met z’n allen hebben we een hele gezellige middag en een lekker buffet gehad.