verslag fietstocht 2017

Onze Bowlsfietstocht op donderdag 29 juni 2017.
Vertrek precies om 10.30 uur vanaf de ons bekende Pathmoshal.
Het zonnetje scheen en iedereen was op tijd (18 personen ). We fietsen via de Twekkelerzoom naar de fietssnelweg.
Onze eerste stop was het Kristalbad, een prachtig recreatiegebied op de grens van Enschede en Hengelo. Bovenop de uitkijktoren had je een prachtig uitzicht over het waterbergings- en waterzuiveringsgebied met mooie watervogels. Natuurlijk werden hier de dozen met kaas en worst tevoorschijn gehaald en de komkommer en tomaatjes, weer keurig verzorgd door de activiteiten commissie .
We fietsen verder door Driene langs de Golfbaan maar ondertussen was het zonnetje verdwenen. We fietsten richting  Hasseleres en daar begon het te regenen. Maar we hadden erop gerekend en de regenkleding werd aangedaan.

De lunchpauze was bij een bankje, maar om daar nu uitgebreid te gaan zitten was niet zo aangenaam. Maar we hadden toch wel zin in een boterham, wel of geen regen dus staande gegeten en weer verder op de fiets naar Landgoed Kaamps.
Er was op ons gerekend en na een heerlijk kopje koffie of thee -sommige met een pannenkoek en volgens Jaap van Delden was die heerlijk- kregen we een leuke rondleiding . Uitgebreid werd verteld over de melkrobot, waar wel zo’n 200 koeien werden gemolken. De koeien konden ook vrij uitlopen naar de wei. Zelfs is er een tunnel onder de weg door naar de wei aan de andere kant. Alle melk wordt gebruikt om kaas te maken. De kaasmakerij was duidelijk te zien van achter het glas. De dame die ons rondleidde had een goede uitleg en je krijgt zelfs "respect” voor het stukje kaas wat je eet. Wat een soorten! In de landgoedwinkel kon je verschillende soorten proeven. Maar het regende en het bleef regenen. Dus maar weer koffie gedronken, wat best gezellig was.

De regen was wel wat minder geworden ,maar we moesten toch weer richting Enschede. De bedoeling was om over de vliegbasis te fietsen, maar vanwege het weer hebben we deze route niet gefietst, die houden we nog tegoed! Maar ondertussen werd het droog. En we kwamen keurig op tijd bij El Gaucho aan, waar al een paar bowlsvrienden -Minie, Tiemen en Karel- op ons zaten te wachten. Later sloten Annie en Hermien ook nog aan. We hebben weer heerlijk gegeten.

Alie en Cathrinus hartelijke bedankt voor het uitzetten van deze mooie tocht en het regelen van de excursie. Wij gaan de volgende keer allemaal weer mee, want:
Wind en regen deren ons niet
Wij kunnen er wel tegen zo je ziet.
En we zijn allemaal ook wat wijzer geworden! Want wist U dat een koe maar 20 minuten slaapt.
Een deelnemer.
(Mieke Lippinkhof, red.)