verslag fietstocht 2016

Fietstocht-Barbeque-2016

Bij winkelcentrum Zuid achter de Hema,was het vertrekpunt. Om half elf waren de deelnemers allemaal aanwezig. Wat gaat het weer doen? Voor we vertrokken toch maar de regenkleding aangedaan.
We fietsten langs de pannenkoekenboerderij de Wesseler naar onze eerste stop de Forelderij. Daar werden we ontvangen door heel vriendelijke mensen met koffie en een petit four,en natuurlijk gelegenheid voor de sanitaire stop. Het was inmiddels droog geworden en zo ging de tocht verder richting Buurserzand, af en toe een stop om iets te bekijken of toch even te schuilen voor de regen.
Zo gingen we via smalle fietspaadjes richting Haaksbergerveen,waar we bij de picknick-hut onze middagpauze hielden. Voorzien van lekkere hapjes,werd er zo nog heel wat verteld ,wat menigeen mee had gemaakt. Mieke Lippinkhof hield de buienradar steeds in de gaten.
Hierna ging het verder via het Haaksbergerveen, langs het kommiezenpad richting Buurse en door Buurse naar het mooie Buursemeertje. Laatste hapjes opgemaakt, groepsfoto gemaakt door Wim Hendriks. Vanuit het meer richting Forelderij, waar de barbeque al was aangestoken. Daar kwamen ook de niet fietsers om mee te genieten van het lekkere eten.Heerlijke salades en genoeg vlees om zelf te barbequen. Het was allemaal heel verzorgd.
Volgens mij heeft een ieder zich vermaakt en genoten van deze dag. Mieke Hendriks werd bedankt voor haar mooie uitgezette fietstochten en kreeg hiervoor een bloemenbon. Nico en Janny werden bedankt voor de goede organisatie en daarna ging een ieder huiswaarts.
Benno ter Horst